Školní řád

Logo

Vydal:Ředitelka Mateřské školy Břidličná, Hřbitovní 439, okr. Bruntál
Účinnost:od 1. 9. 2017
Č. J.:119/17
Závaznost:Školní řád je závazný pro všechny zaměstnance MŠ Břidličná
Spisový znak:4-10
Informace podána:Zákonným zástupcům dětí
Skartační znak:S10

 

 

O b s a h

 

I. PRÁVA A POVINNOSTI ÚČASTNÍKŮ PŘEDŠKOLNÍ VÝCHOVY A VZDĚLÁVÁNÍ
  1. Základní cíle mateřské školy při zabezpečování předškolní výchovy a vzdělávání a školní vzdělávací program
  2. Základní práva dětí přijatých ke vzdělávání v mateřské škole
  3. Základní povinnost dětí přijatých ke vzdělávání v mateřské škole
  4. Základní práva zákonných zástupců při vzdělávání dětí
  5. Povinnosti zákonných zástupců
II. UPŘESNĚNÍ VÝKONU PRÁV A POVINNOSTÍ ZÁKONNÝCH ZÁSTUPCŮ PŘI VZDĚLÁVÁNÍ DĚTÍ V MATEŘSKÉ ŠKOLE A PRAVIDLA VZÁJEMNÝCH VZTAHŮ ZÁKONNÝCH ZÁSTUPCŮ S PEDAGOGICKÝMI PRACOVNÍKY
  1. Změna stanovených podmínek pobytu dítěte, způsobu a rozsahu jeho stravování
  2. Upřesnění podmínek pro přebírání dětí od zákonných zástupců ke vzdělávání v mateřské škole a pro jejich předání po ukončení vzdělávání
  1. Konkretizace způsobu informování zákonných zástupců dítěte o průběhu jeho vzdělávání a dosažených výsledcích.
  2. Informování zákonných zástupců dětí o mimořádných školních a mimoškolních akcích
  3. Konkretizace způsobu omlouvání dítěte zákonnými zástupci z každodenního vzdělávání a způsobu informování o jeho zdravotním stavu
  4. Stanovení podmínek pro úhradu úplat v mateřské škole
  5. Základní pravidla chování zákonných zástupců dětí při vzájemném styku se zaměstnanci mateřské školy, s jinými dětmi docházejícími do mateřské školy a s ostatními zákonnými zástupci
III. UPŘESNĚNÍ PODMÍNEK PRO UKONČENÍ VZDĚLÁVÁNÍ DÍTĚTE V MATEŘSKÉ ŠKOL
  1. Ukončení vzdělávání z důvodu neúčasti dítěte na vzdělávání
  2. Ukončení vzdělávání dítěte z důvodu narušování provozu mateřské školy ze strany zákonného zástupce dítěte
  3. Ukončení vzdělávání dítěte ve zkušební době
  4. Ukončení vzdělávání z důvodu nehrazení úplaty za vzdělávání nebo úplaty za školní stravování
IV. PROVOZ A VNITŘNÍ REŽIM MATEŘSKÉ ŠKOLY
  1. Podmínky provozu a organizace vzdělávání v mateřské škole
  2. Vnitřní denní režim při vzdělávání dětí
V. ORGANIZACE ŠKOLNÍHO STRAVOVÁNÍ
  1. Zařízení školního stravování, organizace jeho provozu a rozsah služeb školního stravování
  2. Stravovací režim dětí v průběhu vzdělávaní
  3. Způsob oznamování nepřítomnosti dítěte v mateřské škole zákonnými zástupci dětí pro potřeby školního stravování
VI. PODMÍNKY ZAJIŠTĚNÍ BEZPEČNOSTI A OCHRANY ZDRAVÍ DĚTÍ A JEJICH OCHRANY PŘED SOCIÁLNĚ PATOLOGICKÝMI JEVY A PŘED PROJEVY DISKRIMINACE, NEPŘÁTELSTVÍ NEBO NÁSILÍ
  1. Péče o zdraví a bezpečnost dětí při vzdělávání
  2. Zásady bezpečnosti uplatňované při práci s dětmi
  3. Ochrana před sociálně patologickými jevy a před projevy diskriminace, nepřátelství nebo násilí
VII. ZACHÁZENÍ S MAJETKEM MATEŘSKÉ ŠKOLY
  1. Chování dětí při zacházení s majetkem mateřské školy v rámci vzdělávání
  2. Povinnosti zákonných zástupců při zacházení s majetkem mateřské školy při jejich pobytu v mateřské škole
VIII. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
  1. Účinnost a platnost školního řádu
  2. Změny a dodatky školního řádu
  3. Seznámení zaměstnanců a zákonných zástupců se školním řádem

 

 

 

Ředitelka Mateřské školy Břidličná, Hřbitovní 439,okr. Bruntál v souladu s § 30, odst.1) zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (dále jen „Školský zákon“) vydává tento Školní řád, kterým se upřesňují vzájemné vztahy mezi dětmi, jejich zákonnými zástupci a zaměstnanci školy podle konkrétních podmínek uplatněných v MŠ Břidličná:

 

Čl. I

PRÁVA A POVINNOSTÍ ÚČASTNÍKŮ PŘEDŠKOLNÍ VÝCHOVY A VZDĚLÁVÁNÍ

 

1.Základní cíle mateřské školy při zabezpečování předškolní výchovy a vzdělávání a školní vzdělávací program

1.1  Mateřská škola v rámci předškolní výchovy a vzdělávání (dále jen „vzdělávání“)

  • podporuje rozvoj osobnosti dítěte předškolního věku,
  • podílí se na jeho zdravém citovém, rozumovém a tělesném rozvoji,
  • podílí se na osvojování základních pravidel chování dítětem,
  • podporuje získávání základních životních hodnot a mezilidských vztahů dítěte,
  • vytváří základní předpoklady pro pokračování ve vzdělávání,
  • napomáhá vyrovnávat nerovnosti vývoje dětí před jejich vstupem do základního vzdělávání,
  • poskytuje speciální pedagogickou péči dětem se speciálními vzdělávacími potřebami,
  • vytváří podmínky pro rozvoj nadaných dětí.

1.2  Školní vzdělávací program upřesňuje cíle, zaměření, formy a obsah vzdělávání podle konkrétních podmínek uplatněných na mateřské škole.

1.3  Při plnění základních cílů vzdělávání a školního vzdělávacího programu mateřská škola postupuje v souladu se zásadami uvedenými v § 2 odst. 1 Školského zákona a řídí se platnou příslušnou školskou a pracovněprávní legislativou, zejména pak ustanoveními Školského zákona a ustanoveními vyhlášky č. 14/2005 Sb., o předškolním vzdělávání (dále jen „Vyhláška o MŠ“), v platném znění.

2. Základní práva děti přijatých k předškolnímu vzdělávání

2.1  Každé přijaté dítě (dále jen „dítě“) má právo

a) na kvalitní předškolní vzdělávání v rozsahu uvedeném v bodě 1. tohoto školního řádu, zaručující optimální rozvoj jeho schopností a rozvoj jeho osobnosti,

b) na zajištění činností a služeb poskytovaných školskými poradenskými zařízeními v rozsahu stanoveném ve školském zákoně,

c) na fyzicky i psychicky bezpečné prostředí při pobytu v mateřské škole,

d) na rovnost přístupu ke vzdělávání,

e) na volný čas a hru a na stýkání se s jinými dětmi a lidmi,

f) užívat vlastní kulturu, jazyk i náboženství,

g) na zvláštní péči a výchovu v případě postižení,

h) na přátelství, na respektování jazyka, barvy pleti, rasy či sociální skupiny, na emočně kladné prostředí a projevování lásky,

j) být respektováno jako jedinec s možností rozvoje, který si chce potvrzovat svoji identitu,

k) právo na soukromí.

2.2  Při vzdělávání mají dále všechny děti práva, které jim zaručuje Listina lidských práv a Úmluva o právech dítěte a práva stanovená školským zákonem.

2.3  Pokud je v mateřské škole vzděláváno individuálně integrované dítě, jsou vytvořeny podmínky odpovídající individuálním vzdělávacím potřebám dítěte vedoucí k jeho všestrannému rozvoji.

2.4  Další práva dětí při vzdělávání vyplývají z ustanovení ostatních článků tohoto školního řádu.

3. Základní povinnosti děti přijatých k předškolnímu vzdělávání

3.1 K povinnostem dětí patří chovat se podle pravidel, která si stanoví na začátek školního roku, a to

a) hrát si tak a podle toho, který koutek si zvolí (pro každou činnost mají děti ve všech třídách specifická místa, tzn. hrací koutky)

b) po dokončení činnosti uklidit prostor či hračku zpět na své místo

c) samostatně používat WC

d) být samostatné při hygieně (mytí rukou, čištění zubů, použití kapesníku)

e) upevňovat si společenské návyky (pozdravit, poděkovat, požádat o pomoc)

f) mluvit přiměřeně hlasitě a neskákat do řeči

g) neničit práci druhých

h) chovat se k ostatním dětem tak, aby jim neubližovaly (v opačném případě se omluvit)

ch) konflikty se snažit řešit ústní domluvou (starší děti)

4. Základní práva zákonných zástupců při vzdělávání děti

4.1  Rodiče dětí, popřípadě opatrovníci nebo osvojitelé dětí (dále jen „zákonní zástupci“) mají právo

a) na informace o průběhu a výsledcích vzdělávání dětí,

b) vyjadřovat se ke všem rozhodnutím mateřské školy týkajícím se podstatných záležitostí vzdělávání dětí,

c) na poradenskou pomoc mateřské školy nebo školského poradenského zařízení v záležitostech týkajících se vzdělávání dětí.

4.2  Konkretizace realizace práv zákonných zástupců při vzdělávání dětí a podrobnosti k jejich výkonu jsou uvedeny v Čl. II „Upřesnění výkonu práv a povinnosti zákonných zástupců při vzdělávání dětí a pravidla vzájemných vztahů zákonných zástupců s pedagogickými pracovníky mateřské školy“ tohoto školního řádu.

5. Povinnosti zákonných zástupců

5.1  Zákonní zástupci dětí jsou zejména povinní

a) přihlásit své dítě k povinnému předškolnímu vzdělávání (od počátku školního roku, který následuje po dni, kdy dítě dosáhne pátého roku věku),

b) zajistit aby dítě řádně docházelo do mateřské školy zdravé, při příchodu do mateřské školy bylo vhodně a čistě upravené (hrací kalhoty, případně zástěrka, tričko, pevné plné papuče s protiskluzovou podrážkou)

c) na vyzvání ředitele mateřské školy se osobně zúčastnit projednání závažných otázek týkajících se vzdělávání dítěte,

d) informovat mateřskou školu o změně zdravotní způsobilosti, zdravotních obtížích dítěte nebo jiných závažných skutečnostech, které by mohly mít vliv na průběh vzdělávání dítěte,

e) předávat do MŠ dítě zdravé (bez zvýšené teploty, zvracení, průjmu, bolesti břicha, bez známek infekčního onemocnění a dítě nezraněné – např. s velkým rozsahem šití tržné rány, dlahou, sádrou na končetinách apod)., vyskytne-li se u dítěte infekční onemocnění, neprodleně tuto skutečnost ohlásí mateřské škole, rovněž jsou povinni ohlásit výskyt pedikulózy (zavšivení). Při výskytu vší je povinnost rodičů, nikoli školy, kontrolovat a zbavit hlavu vši. MŠ nemá možnost organizačně a ani provozně zajistit izolaci dítěte od kolektivu, proto v případě zjištění zavšivení ihned informuje rodiče a požaduje co nejrychlejší vyzvednutí z mateřské školy. Zavšivení se řadí mezi přenosné nemoci z člověka na člověka, v případě hromadného výskytu je nutno zajistit protiepidemická opatření vyplývající ze zákona č. 258/2000 Sb., o ochraně veřejného zdraví, podle § 55 – 57, při hromadném výskytu infekčního onemocnění je informován příslušný orgán ochrany veřejného zdraví – KHS,

e) dokládat důvody nepřítomnosti dítěte,

f) oznamovat mateřské škole údaje o dítěti, které jsou podstatné pro průběh vzdělávání nebo bezpečnost dítěte a změny těchto údajů v rozsahu uvedeném v školském zákoně pro vedení školní matriky – změna adresy bydliště, telefonní čísla, název zdravotní pojišťovny, u které je dítě přihlášeno apod.,

g) při převzetí dítěte z MŠ od pedagoga zkontrolovat zdravotní stav dítěte (možný úraz, poranění dítěte – boule, modřina apod.). Informovat bez zbytečného odkladu (nejpozději do doby opuštění objektu mateřské školy) pedagogického pracovníka i o úrazu dítěte, který se stal po převzetí dítěte od pedagogického pracovníka v objektu školy (šatna, školní zahrada apod.). Na pozdější upozornění či stížnost nebude ze strany MŠ brán zřetel!

5.2  Další povinnosti zákonných zástupců při předškolním vzdělávání vyplývají z ustanovení ostatních článků tohoto školního řádu.

5.3  Konkretizace realizace povinností zákonných zástupců při vzdělávání dětí a podrobnosti k jejich výkonu jsou uvedeny v Čl. II „Upřesnění výkonu práv a povinnosti zákonných zástupců při vzdělávání dětí a pravidla vzájemných vztahů zákonných zástupců s pedagogickými pracovníky mateřské školy“ tohoto školního řádu.

 

Čl. II

UPŘESNĚNÍ VÝKONU PRÁV A POVINNOSTI ZÁKONNÝCH ZÁSTUPCŮ PŘI VZDĚLÁVÁNÍ DĚTÍ A PRAVIDLA VZÁJEMNÝCH VZTAHŮ ZÁKONNÝCH ZÁSTUPCŮ S PEDAGOGICKÝMI PRACOVNÍKY MATEŘSKÉ ŠKOLY

 

6. Změna stanovených podmínek pobytu dítěte, způsobu a rozsahu jeho stravování

6.1  Při přijetí dítěte do mateřské školy stanoví ředitelka mateřské školy po dohodě se zákonnými zástupci dítěte dny docházky dítěte do mateřské školy a délku jeho pobytu v těchto dnech v mateřské škole a zároveň dohodne se zákonnými zástupci dítěte způsob a rozsah jeho stravování po dobu pobytu v mateřské škole.

6.2  Povinné předškolní vzdělávání má formu pravidelné denní docházky v pracovních dnech. Povinné předškolní vzdělávání se stanovuje v rozsahu 4 hodin denně a to od 8.00 do 12.00 hodin. Povinnost předškolního vzdělávání není dána ve dnech, které připadají na období školních prázdnin v souladu s organizací školního roku v základních a středních školách.

6.3  Zákonný zástupce dítěte je povinen omluvit nepřítomnost dítěte ze vzdělávání nejpozději první den jeho nepřítomnosti, osobně nebo telefonicky. Zákonný zástupce dítěte, pro které je předškolní vzdělávání povinné, následně neprodleně po návratu zpět do předškolního vzdělávání omluví absenci dítěte písemně v omluvném listě, který se nachází ve třídě. Zde bude zaznamenána každá nepřítomnost dítěte s udáním důvodu absence a podpisem zákonného zástupce. Pokud nebude dítě řádně omluveno, bude zákonný zástupce vyzván ředitelkou školy k doložení důvodu neúčasti dítěte a ty je zákonný zástupce povinen doložit nejpozději do 3 dnů ode dne výzvy. Neomluvenou absenci dítěte řeší ředitelka školy pohovorem, na který je zákonný zástupce vyzván. Při pokračující neomluvené absenci dítěte ředitelka školy zašle oznámení orgánu sociálně – právní ochrany dětí.

6.4  Jiný způsob plnění povinnosti předškolního vzdělávání

a) individuální vzdělávání dítěte, které se uskutečňuje bez pravidelné denní docházky dítěte do mateřské školy,

b) vzdělávání v přípravné třídě základní školy a ve třídě přípravného stupně základní školy speciální,

c) vzdělávání v zahraniční škole na území České republiky, ve které ministerstvo povolilo plnění povinné školní docházky dle § 38 a) školského zákona.

Zákonný zástupce dítěte, které bude plnit povinnost předškolního vzdělávání způsobem písm. b) nebo c), je povinen oznámit tuto skutečnost řediteli spádové mateřské školy. Oznámení je povinen učinit nejpozději 3 měsíce před začátkem školního roku, kterým začíná povinnost předškolního vzdělávání dítěte.

 

Individuální vzdělávání

a) zákonný zástupce dítěte, pro které je předškolní vzdělávání povinné, může pro dítě v odůvodněných případech zvolit, že bude individuálně vzděláváno. Má-li být dítě individuálně vzděláváno převážnou část školního roku, je zákonný zástupce dítěte povinen toto oznámení učinit nejpozději 3 měsíce před počátkem školního roku. Oznámení musí obsahovat jméno a příjmení, rodné číslo, místo trvalého pobytu dítěte, uvedení období, ve kterém má být dítě individuálně vzděláváno, důvody pro individuální vzdělávání

b) mateřská škola ověří úroveň osvojování očekávaných výstupů v jednotlivých oblastech a případně doporučí zákonnému zástupci další postup při vzdělávání. Ředitelka školy stanovila termín ověření vždy na druhou polovinu listopadu a náhradní termín na první polovinu prosince. Přesný termín bude zákonným zástupcům sdělen individuálně, nebo s ním dohodnut.

c) zákonný zástupce dítěte, které je individuálně vzděláváno, je povinen zajistit účast dítěte na ověření. Ředitelka mateřské školy, kam bylo dítě přijato k předškolnímu vzdělávání, ukončí individuální vzdělávání dítěte, pokud zákonný zástupce dítě nezajistí účast dítěte u ověření, a to ani v náhradním termínu. Odvolání proti rozhodnutí ředitelky mateřské školy o ukončení individuálního vzdělávání dítěte nemá odkladný účinek. Po ukončení individuálního vzdělávání dítěte nelze dítě opětovně individuálně vzdělávat.

 

7. Upřesnění podmínek pro přebírání dětí od zákonných zástupců ke vzdělávání v mateřské škole a pro jejich předávání zákonným zástupcům po ukončení vzdělávání.

7.1  Zákonní zástupci v době určené pro příchod dětí do mateřské školy předávají dítě po jeho převlečení v šatně pedagogickému pracovníkovi mateřské školy v příslušné třídě, kam dochází nebo ve třídě, kde se děti z organizačních důvodů scházejí. Nestačí doprovodit dítě pouze ke vchodu do mateřské školy nebo šatny s tím, že dítě dojde do třídy již samo. V tomto případě by mateřská škola nenesla odpovědnost za bezpečí dítěte až do jeho příchodu do třídy.

7.2  Zákonní zástupci si přebírají dítě po skončení jeho vzdělávání od pedagogického pracovníka mateřské školy přímo ve třídě, do které dítě dochází, popřípadě na zahradě mateřské školy nebo na jiném místě předem dohodnutém se zákonnými zástupci a to v době určené mateřskou školou k přebírání dětí zákonnými zástupci.

Zákonní zástupci, popřípadě osoby pověřené k převzetí dítěte, se po vyzvednutí dítěte nezdržují v mateřské škole déle než je nezbytné a opustí neprodleně areál školy.

7.3  V případě, že je se zákonnými zástupci dítěte dohodnuta individuální délka jeho pobytu v mateřské škole nebo v dalších mimořádných případech (návštěva lékaře, rodinné důvody apod.) bude s nimi i samostatně dohodnut způsob přebírání dítěte ke vzdělávání a jeho předávání po ukončení vzdělávání.

7.4  Zákonní zástupci dítěte mohou pověřit jinou osobu pro jeho přebírání a předávání při vzdělávání v mateřské škole. Vystavené písemné pověření podepsané zákonnými zástupci dítěte předají zákonní zástupci pedagogickému pracovníkovi ve třídě, kam dítě dochází.

7.5  Pokud si pověřená osoba nevyzvedne dítě do stanovené doby, příslušný pedagogický pracovník

a) pokusí se pověřené osoby kontaktovat telefonicky,

b) informuje telefonicky ředitelku školy

c) obrátí se na příslušný obecný úřad, který je podle § 15 zákona č. 359/1999 Sb., o sociálně právní ochraně dětí povinen zajistit dítěti neodkladnou péči, případně se obrátí na Policii ČR – podle § 43 zákona č. 283/1991 Sb., o Policii České republiky, ve znění pozdějších předpisů, má každý právo obrátit se na policistu a policejní útvary se žádostí o pomoc. Veškeré náklady spojené se zajištěním neodkladné péče o dítě jsou předloženy k úhradě jeho zákonným zástupcům (práce přesčas, doprava, umístěnka atd.)

(pozn.: Učitelka si však nemůže vzít dítě domů, ani jí nelze tuto povinnost uložit. Podle § 5 vyhlášky č. 14/2005 Sb., o předškolním vzdělávání, právnická osoba vykonávající činnost mateřské školy vykonává dohled nad dítětem až do doby, kdy je pedagogický pracovník předá zákonnému zástupci nebo jím pověřené osobě. Dobu, po kterou učitelka zůstává po skončení své pracovní doby, je nutno posuzovat jako nařízenou práci přesčas. V této době by však měla s dítětem setrvávat na území mateřské školy.)     

 

8.  Konkretizace způsobu informování zákonných zástupců dětí o průběhu jejich vzdělávání a dosažených výsledcích

8.1  Zákonní zástupci dítěte se mohou informovat o cílech, zaměření, formách a obsahu vzdělávání konkretizovaných podle podmínek uplatněných na mateřské škole ve školním vzdělávacím programu, který je přístupný v ředitelně.

8.2  Zákonní zástupci dítěte se mohou průběžně během roku v době určené pro příchod dětí do mateřské školy a jejich předání ke vzdělávání informovat u pedagogického pracovníka vykonávajícího pedagogickou činnost ve třídě, do které dítě dochází, o průběhu a výsledcích vzdělávání dítěte.

8.3  Ředitelka či pedagogičtí pracovníci mateřské školy v měsíci říjnu – listopadu školního roku svolává třídní schůzku, na které jsou zákonní zástupci dětí informováni o všech rozhodnutích mateřské školy týkajících se podstatných záležitostí vzdělávání dětí. V případě nezbytné potřeby může být svolána i mimořádná schůzka rodičů s vedením mateřské školy, a to zejména z provozních důvodů.

8.4  Zákonní zástupci dítěte si mohou domluvit s ředitelkou mateřské školy nebo s pedagogickým pracovníkem školy vykonávajícím pedagogickou činnost ve třídě, do které dítě dochází, individuální pohovor, na kterém budou projednány podstatné připomínky zákonných zástupců ke vzdělávání dítěte.

8.5 Ředitelka mateřské školy nebo pedagogický pracovník vykonávající pedagogickou činnost ve třídě, do které dítě dochází, mohou vyzvat zákonné zástupce, aby se osobně dostavili k projednání k projednání závažných otázek týkajících se vzdělávání dítěte.

 

9.  Informování zákonných zástupců dětí o mimořádných školních a mimoškolních akcích

9.1  Pokud mateřská škola organizuje a pořádá akce, jako jsou výlety, exkurse, divadelní a filmová představení pro děti, besídky, dětské dny apod., informuje o tom v dostatečném předstihu zákonné zástupce dětí prostřednictvím sdělení pedagogickým pracovníkem při předávání dítěte zákonnému zástupci po ukončení denního vzdělávání, popřípadě písemným upozorněním umístěným na nástěnkách u šaten jednotlivých tříd nebo písemným dopisem předaným nebo zaslaným zákonným zástupcům dětí.

9.2  V případě, že zákonní zástupci nesouhlasí s účastí dětí na pořádaných akcích, zajistí mateřská škola po dobu konání takovéto akce plnohodnotné vzdělávání včetně zajištění pedagogické činnosti pedagogickými pracovníky.

 

10.  Konkretizace způsobu omlouvání dětí zákonnými zástupci z každodenního vzdělávání a způsobu informování o jejich zdravotním stavu

10.1  Pokud je zákonnému zástupci dopředu známá krátkodobá nepřítomnost dítěte při vzdělávání v mateřské škole, oznámí tuto skutečnost včetně uvedení důvodu a doby nepřítomnosti dítěte mateřské škole a to buď předáním oznámení pedagogickému pracovníkovi vykonávajícímu pedagogickou činnost ve třídě, do které dítě dochází nebo zasláním oznámení na adresu mateřské školy.

10.2  Pokud předpokládaná nepřítomnost dítěte při vzdělávání v mateřské škole přesáhne dobu 2 týdnů, projedná tuto skutečnost zákonný zástupce osobně v dostatečném předstihu s ředitelkou mateřské školy.

10.3  V případě, že dítě onemocní nebo se mu stane úraz a nemůže se z tohoto důvodu účastnit vzdělávání, oznámí tuto skutečnost bez zbytečného odkladu zákonný zástupce mateřské škole a to včetně předpokládané doby nepřítomnosti dítěte v mateřské škole. Oznámení této nepředvídané nepřítomnosti dítěte je možné i prostřednictvím telefonu, e-mailu nebo jiných zákonných zástupců dětí docházejících do mateřské školy. V oprávněných případech může mateřská škola vyžadovat doložení nepřítomnosti dítěte z důvodu nemoci nebo pro úraz potvrzením od ošetřujícího lékaře.

10.4  Při předávání dítěte ke každodennímu vzdělávání v mateřské škole informuje zákonný zástupce dítěte přejímajícího pedagogickému pracovníka o případných menších zdravotních obtížích dítěte, které by mohly mít vliv na omezení jeho činnosti při vzdělávání.

10.5  Zákonní zástupci dítěte informují neprodleně písemnou formou mateřskou školu o každé změně zdravotní způsobilosti dítě, o větších zdravotních potížích a dalších závažných skutečnostech, které by mohly mít vliv na průběh vzdělávání dítěte.

 

11.  Stanovení podmínek pro úhradu úplat v mateřské škole

11.1  Úhrada úplaty za vzdělávání

Zákonní zástupci, kteří nejsou osvobozeni od úplaty za vzdělávání, dodržují při úhradě úplaty následující podmínky:

a) úplata za kalendářní měsíc je splatná do 15. dne příslušného kalendářního měsíce,

b) ředitelka mateřské školy může se zákonným zástupcem ze závažných důvodů dohodnout jiný termín úhrady úplaty,

c) zákonný zástupce dítěte uhradí úplatu v hotovosti v pokladně mateřské školy

11.2     Úhrada úplaty za školní stravování

Při úhradě úplaty za školní stravování se zákonní zástupci dítěte řídí následujícími podmínkami:

a) úplata za kalendářní měsíc je splatná do 15. dne příslušného kalendářního měsíce,

b) ředitelka mateřské školy může se zákonným zástupcem ze závažných důvodů dohodnout jiný termín úhrady úplaty,

c) zákonný zástupce dítěte uhradí úplatu bezhotovostním převodem na určený bankovní účet mateřské školy,

d) ve výjimečných případech lze po dohodě s ředitelkou mateřské školy úplatu zaplatit poštovní poukázkou na určený bankovní účet mateřské školy.

12.  Základní pravidla chování zákonných zástupců dětí při vzájemném styku se zaměstnanci mateřské školy, s jinými dětmi docházejícími do mateřské školy a s ostatními zákonnými zástupci

Při pobytu v mateřské škole zákonní zástupci dětí

a) dodržují stanovenou organizaci provozu mateřské školy a vnitřní režim mateřské školy,

b) řídí se školním řádem mateřské školy,

c) dodržují při vzájemném styku se zaměstnanci mateřské školy, s jinými dětmi docházejícími do mateřské školy a s ostatními zákonnými zástupci dětí pravidla slušnosti a vzájemné ohleduplnosti.

Čl. III

UPŘESNĚNÍ PODMÍNEK PRO PŘIJETÍ A UKONČENÍ VZDĚLÁVÁNÍ DÍTĚTE V MATEŘSKÉ ŠKOLE

13.  Přijetí dítěte k předškolnímu vzdělávání

a) Zápis dětí do mateřské školy pro následující školní rok probíhá v termínu prvních dvou týdnů měsíce května. O termínu zápisu je veřejnost informována prostřednictvím plakátu, vývěsky na webových stránkách. Děti mohou být do mateřské školy přijímány i v průběhu školního roku, pokud, je volné místo.

b) Ředitelka mateřské školy přijímá děti na základě stanovených kritérií o přijetí k předškolnímu vzdělávání.

c) Pro přijetí dítěte k předškolnímu vzdělávání předkládá zákonný zástupce

  • Žádost zákonného zástupce o přijetí dítěte k předškolnímu vzdělávání
  • Potvrzení o tom, že se dítě podrobilo stanoveným pravidelným očkováním, má doklad, že je proti nákaze imunní nebo se nemůže očkování podrobit pro trvalou kontraindikaci
  • Rodný list dítěte

d) Při přijetí dítěte k předškolnímu vzdělávání může ředitelka školy sjednat se zákonným zástupcem zkušební pobyt dítěte v mateřské škole v délce nejvýše 3 měsíce.

e) V měsíci červenci a srpnu lze přijmout do mateřské školy děti z jiné mateřské školy, a to nejvýše na dobu, po kterou jiná mateřská škola přerušila provoz.

 

14.  Ukončení vzdělávání z důvodu neúčasti dítěte na vzdělávání

14.1 Ředitelka mateřské školy může po předchozím upozornění písemně oznámeném zákonnému zástupci dítěte rozhodnout o ukončení vzdělávání dítěte, jestliže

a) se dítě nepřetržitě neúčastnilo vzdělávání po dobu delší než dva týdny a nebylo omluveno zákonným zástupcem

b) zákonný zástupce závažným způsobem opakovaně narušuje provoz mateřské školy

c) ukončení doporučí v průběhu zkušebního pobytu dítěte lékař nebo školské poradenské zařízení

d) zákonný zástupce opakovaně neuhradí úplatu za vzdělávání v mateřské škole nebo úplatu za školní stravování ve stanoveném termínu a nedohodne s ředitelkou jiný termín úhrady

14.2 Rozhodnout o ukončení předškolního vzdělávání nelze v případě dítěte, pro které je předškolní vzdělávání povinné.

 

Čl. IV

PROVOZ A VNITŘNÍ REŽIM MATEŘSKÉ ŠKOLY

15.  Podmínky provozu a organizace vzdělávání v mateřské škole

15.1 Mateřská škola je zřízena jako škola s celodenním provozem s určenou dobou pobytu pro děti od 5:30 do 15:30 hodin.

15.2 V měsících červenci a srpnu může ředitelka mateřské školy po dohodě se zřizovatelem stanovený provoz v bodě 13. 1 tohoto školního řádu omezit nebo přerušit a to zejména z důvodu stavebních úprav, předpokládaného nízkého počtu dětí v tomto období, nedostatku pedagogického personálu apod. Rozsah omezení nebo přerušení oznámí ředitelka mateřské školy zákonným zástupcům dětí nejméně 2 měsíce předem.

15.3 Vzdělávání v mateřské škole probíhá ve 3 ročnících, přičemž do jedné třídy mateřské školy lze zařadit děti z různých ročníků.

15.4 Mateřská škola může organizovat zotavovací pobyty ve zdravotně příznivém prostředí bez přerušení vzdělávání, školní výlety a další akce související s výchovně vzdělávací činností školy. O uskutečnění těchto pobytů, výletů a dalších akcí informuje mateřská škola zákonné zástupce dětí nejméně týden před jejich zahájením.

 

16.  Vnitřní denní režim při vzdělávání dětí

16.1 Předškolní vzdělávání dětí podle stanoveného školního rámcového programu probíhá v následujícím základním denním režimu:

5:30  –   8:00
doba určená pro příchod dětí do mateřské školy a předání dětí pedagogickým pracovníkům k předškolnímu vzdělávání, děti již přítomné v mateřské škole vykonávají volně spontánní zájmové aktivity a aktivity řízené pedagogickými pracovníky zaměřené především na hry a zájmovou činnost

8:00  –  9:30
ranní cvičení, řízené činnosti a aktivity dětí zaměřené navýchovu a vzdělávání dětí, na jejich citový, rozumový a tělesný rozvoj, prováděné podle školního rámcového vzdělávacího programu a v souladu se zaměřením jednotlivých tříd

9:30 -9:45
osobní hygiena, příprava na pobyt dětí venku

9:45 -11:30
 pobyt dětí venku, při kterém probíhají řízené činnosti a aktivity zaměřené na výchovu a vzdělávání dětí, na jejich citový, rozumový a tělesný rozvoj, prováděné podle školního rámcového programu a v souladu se zaměřením jednotlivých tříd s důrazem na pohybové aktivity, seznamování s přírodou, s přírodními jevy a s okolním světem

(v případě nepříznivého počasí pokračují řízené činnosti a aktivity zaměřené na výchovu a vzdělávání dětí ve třídách mateřské školy, důvodem k vynechání pobytu venku je silný vítr, déšť, mlha, náledí, znečištěné ovzduší nebo teplota pod – 10 stupňů Celsia)

11:30 -12:15
oběd a osobní hygiena dětí

12:15 -14:00
spánek a odpočinek dětí respektující rozdílné potřeby dětí, individuální práce s dětmi s nižší potřebou spánku

14:00 -15:30
volné činnosti a aktivity dětí řízené pedagogickými pracovníky zaměřené především na hry, zájmové činnosti a pohybové aktivity dětí, v případě pěkného počasí mohou probíhat na zahradě mateřské školy, doba určená pro přebírání dětí zákonnými zástupci

16.2     Stanovený základní denní režim může být pozměněn v případě, že to vyplývá ze školního rámcového programu a v případě výletů, exkursí, divadelních a filmových představení pro děti, besídek, dětských dnů a podobných akcí.

 

Čl. V

ORGANIZACE ŠKOLNÍHO STRAVOVÁNÍ

17.  Zařízení školního stravování, organizace jeho provozu a rozsah služeb školního stravování

17.1     Školní stravování v mateřské škole zabezpečuje školní jídelna. Při přípravě jídel postupuje školní jídelna podle Vyhlášky MŠMT  č. 107/2005 Sb., o školním stravování (dále jen Vyhláška o školním stravování) a řídí se platnými výživovými normami a zásadami zdravé výživy.

17.2     Školní jídelna připravuje jídla, které jsou rozvážena do jednotlivých tříd mateřské školy, v kterých probíhá vlastní stravování dětí.

17.3     Školní jídelna připravuje a dítě přihlášené k celodennímu pobytu v mateřské škole má právo denně odebrat dopolední přesnídávku, oběd a odpolední svačinu. Kromě jídel připravuje školní jídelna i tekutiny, které děti během svého pobytu v mateřské škole děti konzumují v rámci „pitného režimu“.

17.4     Pokud je se zákonným zástupcem dohodnuta jiná délka pobytu dítěte v mateřské škole (viz bod 5.1) než celodenní, má dítě právo odebrat jídla připravovaná školní jídelnou a vydávána dětem v době jeho pobytu v mateřské škole.

 

18.  Stravovací režim dětí v průběhu vzdělávání

18.1     V průběhu denního pobytu v mateřské škole se dětí stravují podle následujícího základního stravovacího režimu:

7:30  –   8:30
podávání dopolední přesnídávky v samoobslužném režimu (děti si berou přesnídávku individuálně podle vlastního pocitu hladu)

11:30 – 12:15 
oběd

14:00 – 14:15
podávání odpolední svačiny

18.2     V rámci „pitného režimu“ mají děti po dobu svého denního pobytu v mateřské škole k dispozici nápoje (čaje, ovocné šťávy, vitamínové nápoje, džusy, minerálky), které jsou připravovány podle zásad zdravé výživy a se zaměřením na častou obměnu jednotlivých druhů nápojů. Děti požívají nápoje v průběhu celého pobytu v mateřské škole v samoobslužném režimu podle vlastního pocitu žízně.

19.  Úprava postupu při odhlašování dětí ze školního stravování v případě jejich nepřítomnosti v mateřské škole

19.1     Při omlouvání dětí zákonnými zástupci z každodenního vzdělávání z důvodu dopředu známé nepřítomnosti jsou rodiče povinni nahlásit tuto skutečnosti vedoucí školní jídelny minimálně jeden den předem prostřednictvím sešitů na odhlašování, které jsou v obou budovách MŠ, popř. telefonicky od 5.30 hod. do 6.00 hod. daného dne, nebo formou SMS zprávy na mobilní telefon školní jídelny.

19.2     V případě, že dítě náhle onemocní nebo se mu stane úraz a nemůže se z tohoto důvodu účastnit vzdělávání, oznámí tuto skutečnost bez zbytečného odkladu zákonný zástupce vedoucí školní jídelny. Oznámení této nepředvídané nepřítomnosti dítěte vedoucí školní jídelny je možné i prostřednictvím telefonu nebo jiných zákonných zástupců dětí docházejících do mateřské školy.

19.3     Pokud nepřítomnost dítěte nebyla dopředu známá, mohou si zákonní zástupci za první den nepřítomnosti dítěte vyzvednout ve školní jídelně od 12:00 do 12:30 hodin oběd, na který by mělo dítě za tento den nárok. Ostatní jídla lze za tento den odebrat pouze, pokud to umožňují hygienické normy.

 

Čl. VI

PODMÍNKY ZAJIŠTĚNÍ BEZPEČNOSTI A OCHRANY ZDRAVÍ DĚTÍ A JEJICH OCHRANY PŘED SOCIÁLNĚ PATOLOGICKÝMI JEVY A PŘED PROJEVY DISKRIMINACE, NEPŘÁTELSTVÍ NEBO NÁSILÍ

 

20.  Péče o zdraví a bezpečnost dětí při vzdělávání

20.1    Dohled nad bezpečností dětí po celou dobu jejich vzdělávání v mateřské škole vykonávají pedagogičtí pracovníci školy a to od doby převzetí dítěte od zákonného zástupce nebo jim pověřené osoby až do doby předání dítěte zákonnému zástupci nebo jim pověřené osobě. Děti jsou povinny dodržovat školní řád a předpisy a pokyny školy k ochraně BOZ, s nimiž byly srozumitelně seznámeny a plnit pokyny zaměstnanců školy.

 20.2    K zajištění bezpečnosti dětí při běžném pobytu mimo území mateřské školy může na jednoho pedagogického pracovníka připadat nejvýše 20 dětí z běžných tříd, výjimečně pak nejvýše 28 dětí z běžných tříd, pokud to charakter pobytu dovoluje.

20.3    Při specifických činnostech, například sportovních činnostech, nebo při pobytu dětí v prostoru náročném na bezpečnost bude o bezpečnost dětí pečovat navíc další pedagogický pracovník, ve výjimečných případech jiná zletilá osoba, která je způsobilá k právním úkonům a která je v pracovním vztahu k mateřské škole. Při zajišťování výletů pro děti, určí ředitelka mateřské školy počet pedagogických pracovníků, tak, aby byla zajištěna výchova dětí, jejich bezpečnost a ochrana zdraví.

20.4    Zejména vzhledem k ochraně zdraví ostatních dětí může pedagogický pracovník, pokud má při přebírání dítěte od zákonného zástupce nebo jim pověřené osoby podezření, že dítě není zdravé, požádat zákonného zástupce o doložení zdravotní způsobilosti dítěte ke vzdělávání formou předložení potvrzení od ošetřujícího lékaře.

20.5    Při nástupu dítěte ke vzdělávání v mateřské škole po jeho infekčním onemocněním předloží zákonný zástupce dítěte písemné potvrzení od ošetřujícího lékaře, že dítě je zdravé a může být v kolektivu ostatních dětí.

20.6    Vzhledem k ochraně zdraví a zejména bezpečnosti dětí při přebírání dítěte zraněného (např. velký rozsah tržné rány, dlahy, sádra na končetinách apod.) může pedagogický pracovník odmítnout přijetí tohoto dítěte do mateřské školy.

20.7    V případě, že se u dítěte projeví známky onemocnění během pobytu v MŠ (zvýšená teplota, zvracení, průjem, bolesti břicha apod.), je povinen zákonný zástupce nebo jím pověřené osoby neprodleně po výzvě pedagoga dítě z mateřské školy převzít a zajistit další zdravotní péči o dítě.

20.8    Pedagogové dětem nesmí podávat v době pobytu v MŠ žádné léky ani léčiva bez souhlasu zákonného zástupce. V závažných případech (např. alergie,   astma apod.) na základě písemné žádosti zákonného zástupce dítěte, doporučení lékaře a poučení pedagoga lze léky mimořádně podat.

20.9    V ostatních otázkách bezpečnosti a ochrany zdraví dětí (dále BOZP) se škola řídí svojí směrnicí k zajištění BOZ dětí, která je součástí školního řádu.

20.10    Postup při úrazu dítěte

Každý úraz či nehodu, k níž dojde během vzdělávání v herně, na chodbě, na   zahradě, na hřišti popř. jiném místě, jsou děti povinny hlásit bez zbytečného odkladu pedagogickému pracovníkovi nebo jinému zaměstnanci školy, kteří dále postupují takto:

  • zjistit poranění, popř. ho konzultovat se zdravotníkem
  • informovat ředitelku školy
  • zavolat lékařskou službu nebo zajistit doprovod zaměstnancem školy k lékaři
  • oznámit skutečnost bez zbytečného odkladu zákonným zástupcům dítěte
  • provést zápis do knihy školních úrazů, popř. vyplnit záznam o úrazu.

20.11    Postup při podávání léků, kapek, mastí (dále medikace) apod., popř. jiném zdravotním výkonu dětem: v případě, že budou vyžadovat zákonní zástupci po škole, aby dětem podávala nějaké medikace, popř. prováděla jiné zdravotní výkony, bude postupovat takto:

  • zákonný zástupce předloží ředitelce školy ke schválení žádost o podávání medikace. popř. provádění jiného zdravotního výkonu
  • ředitelka školy může vyžadovat vyjádření a doporučení poskytovatele služeb.

 

21.  Zásady bezpečnosti při práci s dětmi.

21.1     Při vzdělávání dětí dodržují pedagogičtí pracovníci pravidla a zásady bezpečnosti a ochrany zdraví při práci, které pro tuto oblast stanoví platná školská a pracovněprávní legislativa.

21.2     Zejména při dále uvedených specifických činnostech, které vyžadují zvýšený dohled na bezpečnost dětí, dodržují pedagogičtí pracovníci následující zásady:

a) přesuny dětí při pobytu mimo území mateřské školy po pozemních komunikacích

  • děti se přesunují ve skupině a to nejvýše ve dvojstupech
  • skupina je zpravidla doprovázena dvěma pedagogickými pracovníky, z nichž jeden je na začátku skupiny a druhý na jejím konci
  • skupina k přesunu využívá především chodníků a levé krajnice vozovky
  • vozovku přechází skupina především na vyznačených přechodech pro chodce, přecházení vozovky jinde je povoleno pouze dovoluje-li to dopravní provoz a pedagogický doprovod je přesvědčen o bezpečnosti přechodu skupiny
  • při přecházení vozovky používá v případě potřeby pedagogický doprovod zastavovací terč

 

b) pobyt dětí v přírodě

  • využívají se pouze známá bezpečná místa
  • pedagogičtí pracovníci před pobytem dětí odstraní všechny nebezpečné věci a překážky (sklo, hřebíky, plechovky, plechy, ostré velké kameny apod.)
  • při hrách a pohybových aktivitách pedagogičtí pracovníci dbají, aby děti neopustily vymezené prostranství

c) sportovní činnosti a pohybové aktivity

  • před cvičením dětí a dalšími pohybovými aktivitami, které probíhají ve třídách, popřípadě v jiných vyčleněných prostorách v objektu budovy mateřské školy nebo probíhají na venkovních prostorách areálu mateřské školy, kontrolují pedagogičtí pracovníci školy, zda prostory jsou k těmto aktivitám dostatečně připraveny, odstraňují všechny překážky, které by mohly vést ke zranění dítěte a při použití tělocvičného načiní a nářadí kontrolují jeho funkčnost a bezpečnost
  • pedagogičtí pracovníci dále dbají, aby cvičení a pohybové aktivity byly přiměřené věku dětí a podle toho přizpůsobují intenzitu a obtížnost těchto aktivit individuálním schopnostem jednotlivých dětí

 

d) pracovní a výtvarné činnosti

  • při aktivitách rozvíjejících zručnost a výtvarné cítění dětí, při kterých je nezbytné použít nástroje, které by mohly děti zranit – jako jsou nůžky, nože, kladívka apod., vykonávají práci s těmito nástroji výhradně pedagogičtí pracovníci školy.

 

22.  Ochrana před sociálně patologickými jevy a před projevy diskriminace, nepřátelství nebo násilí

22.1     Důležitým prvkem ochrany před sociálně patologickými jevy je i výchovně vzdělávací působení na děti již předškolního věku zaměřené na zdravý způsob života.  V rámci školního vzdělávacího programu jsou proto děti nenásilnou formou a přiměřeně k jejím věku a schopnostem pochopit a porozumět dané problematice seznamování s nebezpečím drogové závislosti, alkoholismu, kouření, virtuální závislosti (počítače, televize, video) patologického hráčství (gamblérství), vandalismu, kriminality a jiných forem násilného chování a jsou jim vysvětlována pozitiva zdravého životního stylu.

22.2     V rámci prevence před projevy diskriminace, nepřátelství a násilí provádí pedagogičtí pracovníci mateřské školy monitoring a screening vztahů mezi dětmi ve třídních kolektivech s cílem řešit případné deformující vztahy mezi dětmi již v jejich počátcích a to ve spolupráci se zákonnými zástupci, případně za pomoci školských poradenských zařízeních.

22.3     Důležitým prvkem prevence v této oblasti je i vytvoření příznivého sociálního klimatu mezi dětmi navzájem, mezi dětmi a pedagogickými pracovníky a mezi pedagogickými pracovníky a zákonnými zástupci dětí.

22.4   Ve vnitřních i vnějších prostorách školy platí přísný zákaz požívání alkoholu a kouření, používání nepovolených elektrických spotřebičů. V prostorách školy si odkládají osobní věci zaměstnanci i děti na místa, která jsou k tomu určena.

22.5  Zákonní zástupci souhlasí s uveřejňováním seznamů a fotografií tříd a dětí v budově školy a při jiných prezentacích propagujících aktivity školy.

 

Čl. VII

ZACHÁZENÍ S MAJETKEM MATEŘSKÉ ŠKOLY

 

23.  Chování dětí při zacházení s majetkem mateřské školy v rámci vzdělávání

Po dobu vzdělávání při pobytu dítěte v mateřské škole zajišťují pedagogičtí pracovníci, aby děti zacházely šetrně s učebními pomůckami, hračkami a dalšími vzdělávacímu potřebami a nepoškozovaly ostatní majetek mateřské školy.

 

24.  Povinnosti zákonných zástupců při zacházení s majetkem mateřské školy při jejich pobytu v mateřské škole

Po dobu pobytu v prostorách mateřské školy jsou zákonní zástupci povinni chovat se tak, aby nepoškozovali majetek mateřské školy a v případě, že zjistí jeho poškození, nahlásili tuto skutečnost neprodleně pedagogickému pracovníkovi školy.

 

Č. VIII

POVINNOSTI VŠECH ÚČASTNÍKŮ PŘEDŠKOLNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ

 

25.  Každý účastník je povinen:

a) respektovat pokyny zaměstnanců mateřské školy (pedagogických zaměstnanců a provozních zaměstnanců)

b) dbát na bezpečnost svou, svého dítěte

c) chovat se slušně a ukázněně tak, aby neohrožoval ostatní ani sám sebe

d) dodržovat čistotu, pořádek a neničit zařízení (v případě poškození nebo zničení bude škola vymáhat náhradu)

e) po vyzvednutí svého dítěte neprodleně opustit budovu školy nebo přilehlou zahradu

Je zakázáno:

a) vodit na pozemek školy zvířata

b) jezdit v areálu školy na kole, kolečkových bruslích apod.

c) vjíždět na pozemek školy osobními a užitkovými vozidly mimo zaměstnance školy a zajišťovací služby

d) svévolně vstupovat do tříd nebo jiných prostor školy bez přítomnosti zaměstnance školy

e) kouřit, konzumovat alkoholické nápoje, užívat omamné látky

f) užívat herní a sportovní zařízení a nářadí a jiné předměty bez souhlasu zaměstnance školy

g) užívat herní a sportovní zařízení při zjištění jeho poškození

h) vstupovat na zahradu školy při dešti, sněžení a náledí

i) znečišťovat prostor a pozemek školy

j) parkovat ve vjezdu do školy a tím bránit zásobování

 

Kamerový systém:

V mateřské škole je instalovaný kamerový systém. Sledované prostory jsou vstupní vchody obou pavilonů a zahrady školy. Je nastaven tak, aby pokryl strategická místa pro přístup neoprávněných osob. Umístění je vybráno s ohledem na zákon č. 101/2000 Sb., tak, aby v minimálně možné míře zasahovalo základní lidská práva a svobody, a to práva na soukromí, na soukromý a rodinný život. Systém je určen především k zabezpečení ochrany zdraví dětí a zaměstnanců a déle k zabezpečení ochrany majetku školy.

Budova školy je přístupná v době provozu mateřské školy. Každý zaměstnanec školy, který otevírá budovu cizím příchozím, je povinen zjistit důvod jejich návštěvy a zajistit, aby se nepohybovali nekontrolovaně po budově.

Děti mateřské školy jsou pojištěny proti úrazům a nehodám v době pobytu dítěte v mateřské škole a při akcích organizovaných mateřskou školou.

 

Čl. IX

POSKYTOVÁNÍ INFORMACÍ

26.  Informace jsou poskytovány:

a) na třídních schůzkách a školních akcích

b) na nástěnkách v šatnách dětí

c) na www stránkách školy – skolka.bridlicna.cz

d) individuálně pedagogickými pracovníky ve třídě

e) ředitelkou, zástupkyní ředitelky, vedoucí školní jídelny v kanceláři

Informace o dětech poskytují pedagogické pracovnice přímo ve třídě, Jedná-li se o citlivé informace nebo o informace vyžadující větší časový prostor, dohodne pedagogický pracovník se zákonným zástupcem termín a čas mimo svou přímou vzdělávací činnost.

 

Ochrana osobních údajů:

a) vedení dokumentace o dětech a zákonných zástupcích se řídí zákonem o ochraně osobních údajů v platném znění

b) zveřejňování fotografií a videozáznamů dětí na www stránkách školy a jinde se uskutečňují se souhlasem zákonného zástupce. Tento souhlas se dává na dobu pobytu dětí v mateřské škole a dále na další roky pro účely prezentace školy.

 

Čl. X

ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

 

27.  Účinnost a platnost školního řádu.

Tento školní řád nabývá platnosti dnem podpisu ředitelkou školy a je účinný od 1.září 2017.

Současně pozbývá platnost řád školy č.j. 99/2012 platný od 1.9.2012.

Zaměstnanci byli se školním řádem seznámeni na pedagogické radě a provozní poradě 31.srpna 2017.

 

28.  Změny a dodatky školního řádu

Veškeré dodatky, popřípadě změny tohoto školního řádu mohou být provedeny pouze písemnou formou a před nabytím jejich účinnosti budou s nimi seznámeni všichni zaměstnanci mateřské školy a budou o nich informování zákonní zástupci dětí.

 

29.  Seznámení zaměstnanců a zákonných zástupců se školním řádem.

 29.1     Zaměstnavatel zabezpečí seznámení zaměstnanců s obsahem tohoto školního řádu a to nejpozději do 15 dnů od nabytí jeho platnosti.

29.2     Nově přijímané zaměstnance seznámí se školním řádem zaměstnavatel při jejich nástupu do práce.

29.3     O vydání a obsahu školního řádu informuje mateřská škola zákonné zástupce dětí na třídních schůzkách na začátku školního roku, na webových stránkách školy.

 

 

V Břidličné dne 31. srpna 2017

Jana Krčová

ředitelka MŠ Břidličná